6 najważniejszych trendów w e-mail marketingu na 2023 rok, czyli jak wyróżnić się w skrzynce odbiorczej klientów
Wielkimi krokami zbliża się rok 2023. Jesteśmy w okresie podsumowań, sprawdzania, co działa, a co nie. Planowania działań na kolejny rok. To dobry czas, aby zacząć myśleć o przyszłości swoich kampanii e-mail marketingowych.
W końcu chcesz być jak najbardziej efektywna w wysyłaniu e-maili do potencjalnych klientów, prawda? Potrzebujesz więc dołożyć wszelkich starań, aby być na bieżąco z trendami w e-mail marketingu.
Zebrałam je dla Ciebie w tym wpisie blogowym. Sprawdź, co warto robić, by Twój e-mail marketing pomagał skuteczniej docierać do klientów i rozwijać Twój biznes.
Stosuj zaawansowane automatyzacje
Narzędzia do e-mail marketingu dają coraz bardziej zaawansowane możliwości automatyzacji.
Dlaczego więc nie uczynić automatyzacji centralną częścią Twoich praktyk w e-mail marketingu? Możesz zainteresować i zaangażować swoich odbiorców bez poświęcania Twojego czasu na indywidualne opracowywanie wiadomości dla każdego potencjalnego klienta, korzystając z następujących narzędzi:
- automatyczne sekwencje powitalne oraz sekwencje w rodzaju lead nutrition
- automatyczna segmentacja klientów
- wiadomości o porzuconym koszyku
- sekwencje tzw. reaktywujące
Oferuj bardziej spersonalizowane treści
Powszechną praktyką jest obecnie wysyłanie jednego cotygodniowego czy comiesięcznego maila do całej bazy bez jakiejkolwiek personalizacji.
Natomiast w 2023 roku postaw koniecznie na segmentację, targetowanie i personalizację Twoich kampanii e-mail marketingowych, aby uzyskać najlepsze wyniki.
Na czym ma to polegać? Segmentacja i personalizacja oznacza:
- Wysyłanie właściwych treści
- Do właściwych użytkowników
- We właściwym czasie
Analizuj zachowania i zainteresowania Twoich odbiorców i klientów, a następnie wysyłaj im treści, które odpowiadają ich preferencjom. Wykorzystuj dane, które posiadasz o swoich odbiorcach, aby oferować wartość i wyjątkową ścieżkę zakupową. Możesz spersonalizować ich doświadczenia, używając ich imienia lub dopasowując treść e-maila do ich zainteresowań.
Możesz sprawdzać, w co klikają Twoi klienci, jak często, skąd do Ciebie przychodzą, jak długą są nieaktywni. Na podstawie tych danych dostosowuj swoją komunikację do nich.
Personalizacja jest kluczem do przyciągnięcia uwagi odbiorców i zachęcenia ich do otwierania e-maili.
Zadbaj o responsywność Twoich maili pod kątem urządzeń mobilnych
Upewnij się, że Twoje e-maile wyświetlają się i działają poprawnie na urządzeniach mobilnych. Dlaczego? Ponieważ coraz częściej subskrybenci wyświetlają wiadomości e-mail na urządzeniach mobilnych. Zadbaj o ich doświadczenia w odbiorze Twojej komunikacji.
Śledź właściwe wskaźniki
W związku ze zmianami w zakresie ochrony prywatności wprowadzonymi przez Apple pod koniec 2021 r. śledzenie współczynnika otwarć maili nie jest już wiarygodnym wskaźnikiem zaangażowania subskrybentów.
Narzędzia do e-mail marketingu nie mogą już śledzić użytkowników Apple pod kątem tego:
- czy i kiedy otwierają oni maile,
- jakiego urządzenia używają do otwierania maili
- gdzie otwierają maile.
Z tego względu, w 2023 roku, znacznie bardziej zyskają na znaczeniu wskaźniki takie jak kliknięcia i współczynnik klikalności.
Potrzebujesz więc skupić się na tworzeniu treści wiadomości e-mail, z którymi użytkownicy chcą się angażować, i zawierających wezwania do działania, takie jak przeczytanie posta na blogu w Twojej witrynie, pobranie zasobu lub prośba o odpowiedź.
Twórz interaktywne wiadomości
W celu zwiększenia interakcji subskrybentów z Twoimi wiadomościami e-mail spraw, by były one jeszcze bardziej angażujące.
Możesz wzbogacić swoje maile o interaktywne elementy, którymi użytkownicy mogą manipulować bez konieczności odwiedzania innej strony i opuszczania skrzynki odbiorczej.
Elementy te obejmują:
- Karuzele obrazów, które użytkownicy mogą przesuwać
- Filmy, które użytkownicy mogą odtwarzać
- Suwaki, którymi można manipulować
- Quizy, które użytkownicy mogą wypełniać
Elementy interaktywne sprawiają, że Twoje e-maile są bardziej atrakcyjne i zachęcają potencjalnych klientów do interakcji z przyszłymi e-mailami. To świetny sposób, aby pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji.
Przygotowałam dla Ciebie listę narzędzi, które możesz wykorzystać do tworzenia interaktywnych wiadomości e-mail
Opowiadaj historie
Aby w pełni wykorzystać interaktywność w swoich e-mailach i ogólnie w e-mail marketingu, potrzebujesz storytellingu.
W nadchodzącym roku opowiadanie historii stanie się jeszcze ważniejsze, ponieważ klienci będą chcieli nawiązać kontakt z markami, od których kupują.
W swoich newsletterach opowiadaj historię swojej marki, pokazuj jej osobowość.
Jak?
Pisz o kulisach swojej działalności, o Twoim zespole, o tym, co dla Ciebie jest ważne. Możesz też w swoich wiadomościach nawiązywać do Twojej codzienności i pokazywać, w jaki sposób wiąże się ona z Twoim biznesem.
W końcu ludzie kupują od ludzi. Kiedy możesz nawiązać z nimi autentyczny, ludzki kontakt, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zainspirujesz ich do działania — czy to do zakupu Twoich produktów i usług, czy po prostu do polecenia Twojej firmy swoim znajomym.
Potrzebujesz pomocy w zakresie wdrożenia e-mail marketingu w swoim biznesie?
Umów się na bezpłatne konsultacje już dziś i dowiedz się, jak mogę pomóc w rozwoju Twojej firmy dzięki e-mail marketingowi.
Spodobał Ci się ten post?
Otrzymuj wskazówki dotyczące e-mail marketingu prosto na swoją skrzynkę odbiorczą, zapisując się do mojego cotygodniowego newslettera.