6 najważniejszych trendów w e-mail marketingu na 2023 rok

6 najważniejszych trendów w e-mail marketingu na 2023 rok, czyli jak wyróżnić się w skrzynce odbiorczej klientów

Wielkimi krokami zbliża się rok 2023. Jesteśmy w okresie podsumowań, sprawdzania, co działa, a co nie. Planowania działań na kolejny rok. To dobry czas, aby zacząć myśleć o przyszłości swoich kampanii e-mail marketingowych. 

W końcu chcesz być jak najbardziej efektywna w wysyłaniu e-maili do potencjalnych klientów, prawda? Potrzebujesz więc dołożyć wszelkich starań, aby być na bieżąco z trendami w e-mail marketingu. 

Zebrałam je dla Ciebie w tym wpisie blogowym. Sprawdź, co warto robić, by Twój e-mail marketing pomagał skuteczniej docierać do klientów i rozwijać Twój biznes. 

Stosuj zaawansowane automatyzacje

Narzędzia do e-mail marketingu dają coraz bardziej zaawansowane możliwości automatyzacji. 

Dlaczego więc nie uczynić automatyzacji centralną częścią Twoich praktyk w e-mail marketingu? Możesz zainteresować i zaangażować swoich odbiorców bez poświęcania Twojego czasu na indywidualne opracowywanie wiadomości dla każdego potencjalnego klienta, korzystając z następujących narzędzi:

  • automatyczne sekwencje powitalne oraz sekwencje w rodzaju lead nutrition
  • automatyczna segmentacja klientów
  • wiadomości o porzuconym koszyku 
  • sekwencje tzw. reaktywujące

Oferuj bardziej spersonalizowane treści 

Powszechną praktyką jest obecnie wysyłanie jednego cotygodniowego czy comiesięcznego maila do całej bazy bez jakiejkolwiek personalizacji. 

Natomiast w 2023 roku postaw koniecznie na segmentację, targetowanie i personalizację Twoich kampanii e-mail marketingowych, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Na czym ma to polegać? Segmentacja i personalizacja oznacza: 

  • Wysyłanie właściwych treści 
  • Do właściwych użytkowników 
  • We właściwym czasie

Analizuj zachowania i zainteresowania Twoich odbiorców i klientów, a następnie wysyłaj im treści, które odpowiadają ich preferencjom. Wykorzystuj dane, które posiadasz o swoich odbiorcach, aby oferować wartość i wyjątkową ścieżkę zakupową. Możesz spersonalizować ich doświadczenia, używając ich imienia lub dopasowując treść e-maila do ich zainteresowań.

Możesz sprawdzać, w co klikają Twoi klienci, jak często, skąd do Ciebie przychodzą, jak długą są nieaktywni. Na podstawie tych danych dostosowuj swoją komunikację do nich.

Personalizacja jest kluczem do przyciągnięcia uwagi odbiorców i zachęcenia ich do otwierania e-maili. 

6 najważniejszych trendów w e-mail marketingu na 2023 rok
6 najważniejszych trendów w e-mail marketingu na 2023 rok

Zadbaj o responsywność Twoich maili pod kątem urządzeń mobilnych 

Upewnij się, że Twoje e-maile wyświetlają się i działają poprawnie na urządzeniach mobilnych. Dlaczego? Ponieważ coraz częściej subskrybenci wyświetlają wiadomości e-mail na urządzeniach mobilnych. Zadbaj o ich doświadczenia w odbiorze Twojej komunikacji. 

Śledź właściwe wskaźniki

W związku ze zmianami w zakresie ochrony prywatności wprowadzonymi przez Apple pod koniec 2021 r. śledzenie współczynnika otwarć maili nie jest już wiarygodnym wskaźnikiem zaangażowania subskrybentów. 

Narzędzia do e-mail marketingu nie mogą już śledzić użytkowników Apple pod kątem tego:

  • czy i kiedy otwierają oni maile,
  • jakiego urządzenia używają do otwierania maili 
  • gdzie otwierają maile.

Z tego względu, w 2023 roku, znacznie bardziej zyskają na znaczeniu wskaźniki takie jak kliknięcia i współczynnik klikalności.

Potrzebujesz więc skupić się na tworzeniu treści wiadomości e-mail, z którymi użytkownicy chcą się angażować, i zawierających wezwania do działania, takie jak przeczytanie posta na blogu w Twojej witrynie, pobranie zasobu lub prośba o odpowiedź.

Twórz interaktywne wiadomości 

W celu zwiększenia interakcji subskrybentów z Twoimi wiadomościami e-mail spraw, by były one jeszcze bardziej angażujące. 

Możesz wzbogacić swoje maile o interaktywne elementy, którymi użytkownicy mogą manipulować bez konieczności odwiedzania innej strony i opuszczania skrzynki odbiorczej. 

Elementy te obejmują:

  • Karuzele obrazów, które użytkownicy mogą przesuwać
  • Filmy, które użytkownicy mogą odtwarzać
  • Suwaki, którymi można manipulować
  • Quizy, które użytkownicy mogą wypełniać 

Elementy interaktywne sprawiają, że Twoje e-maile są bardziej atrakcyjne i zachęcają potencjalnych klientów do interakcji z przyszłymi e-mailami. To świetny sposób, aby pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

Przygotowałam dla Ciebie listę narzędzi, które możesz wykorzystać do tworzenia interaktywnych wiadomości e-mail 

  1. Dyspatch
  2. Involve.me
  3. SurveyMonkey
  4. Outgrow
  5. Interacty

Opowiadaj historie 

Aby w pełni wykorzystać interaktywność w swoich e-mailach i ogólnie w e-mail marketingu, potrzebujesz storytellingu. 

W nadchodzącym roku opowiadanie historii stanie się jeszcze ważniejsze, ponieważ klienci będą chcieli nawiązać kontakt z markami, od których kupują.

W swoich newsletterach opowiadaj historię swojej marki, pokazuj jej osobowość. 

Jak?

Pisz o kulisach swojej działalności, o Twoim zespole, o tym, co dla Ciebie jest ważne. Możesz też w swoich wiadomościach nawiązywać do Twojej codzienności i pokazywać, w jaki sposób wiąże się ona z Twoim biznesem. 

W końcu ludzie kupują od ludzi. Kiedy możesz nawiązać z nimi autentyczny, ludzki kontakt, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zainspirujesz ich do działania — czy to do zakupu Twoich produktów i usług, czy po prostu do polecenia Twojej firmy swoim znajomym.

Potrzebujesz pomocy w zakresie wdrożenia e-mail marketingu w swoim biznesie?

Umów się na bezpłatne konsultacje już dziś i dowiedz się, jak mogę pomóc w rozwoju Twojej firmy dzięki e-mail marketingowi.

Spodobał Ci się ten post? 

Otrzymuj wskazówki dotyczące e-mail marketingu prosto na swoją skrzynkę odbiorczą, zapisując się do mojego cotygodniowego newslettera.

.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *