5 rzeczy, które są Ci potrzebne, by wystartować jako wirtualna asystentka

Czego potrzebujesz, by zostać wirtualną asystentką? Co musisz umieć? Jakie cechy charakteru pomogą odnieść Ci sukces? O co potrzebujesz zadbać, by zacząć działać jako WA?

Dziś chciałabym opowiedzieć Ci o 5 elementach, które są Ci potrzebne, by wystartować jako wirtualna asystentka.

Mindset

Wiesz, co najbardziej pomogło mi dotrzeć do tego miejsca, w którym jestem obecnie?

Moje “dlaczego”, czyli powód, dla którego postanowiłam porzucić etat w urzędzie i całkowicie się przebranżowić. To świadomość tego, czego nie chcę już w swoim życiu, dała mi siłę, by zawalczyć o swoje marzenia, potrzeby, po prostu o siebie.

Kiedyś wartością dla mnie była stabilizacja — stała praca i zarobki. Jednak przyszedł czas, gdy cena, którą musiałam za nią zapłacić, była zbyt wysoka. Nie chciałam dłużej, by to ktoś inny decydował o moim życiu, nie chciałam pracować na czyjeś marzenia, miałam dość stagnacji.

Dziś moje wartości są zgoła odmienne. Najważniejsza jest dla mnie możliwość samostanowienia o sobie, niezależność i wolność wyboru.

I to jest ten pierwszy krok, do którego wykonania gorąco Cię zachęcam.

Zajrzyj w głąb siebie i poznaj swoje “dlaczego”. Zbuduj swoją wewnętrzną motywację, która zaprowadzi Cię do celu i będzie wsparciem dla Ciebie w trudnych momentach i chwilach zwątpienia. A wierz mi, że takie się pojawią.

Analiza swoich zasobów

Kolejny ważny krok, który potrzebujesz wykonać, by zdecydować, czy jesteś gotowa na wejście w świat wirtualnej asysty to analiza.

Zmiana zawodu to istotna decyzja, którą warto dobrze przemyśleć i do której warto się przygotować, by nie złamać sobie karku, skacząc na głęboką wodę.

Zastanów się więc, nad wszystkimi za i przeciw zostaniu wirtualną asystentką. Oceń swoje zasoby — Twoje cechy charakteru, umiejętności, możliwości finansowe i logistyczne.

Jakie cechy charakteru pomogą Ci odnieść sukces?

  1. Organizacja własnej pracy — nie masz nad sobą szefa, który pilnuje, byś w godzinach pracy pracowała. To ty musisz tak zorganizować swoją pracę, by w terminie zrealizować zadania dla klientów.
  2. Proaktywność — zanim zwrócisz się do klienta z problem, który się pojawił podczas wykonywania zadania, poszukaj samodzielnie rozwiązania i zaproponuj je klientowi.
  3. Zaangażowanie — co to oznacza? W miarę możliwości nie zostawiam klienta samego z problemem. Współpracując z klientem, wchodzę w jego biznes. Poznaję go od środka. Staję się jego częścią. Staram się, by klient mógł na mnie polegać. Dzielę się z nim swoją wiedzą i doświadczeniem.

To tylko kilka cech, które moim zdaniem są podstawą do tego, by odnaleźć się w zawodzie wirtualnej asystentki. Warto się zastanowić nad tym czy i jakie cechy Twojego charakteru ułatwią Ci pracę w tym zawodzie. Będę o tym mówić podczas WArszatów. Zapisz się już dziś!

Umiejętności i potrzeby rynku

Kolejna element to umiejętności. Jeśli masz w sobie chęć do nauki, to nie sprawi Ci trudności nauczenie się obsługi programów i wykonywania zadania. Często pada pytanie, jakie umiejętności warto posiadać. I wiesz co? Odpowiedź brzmi, to zależy. Od czego? Od tego, czym chcesz się zajmować. Zastanów się, co lubisz robić a czego nie.

Jeśli czegoś nie lubisz, to nie brnij w te zadania, tylko dlatego, że wykonują je inne WA. Nie czujesz się dobra w grafikach? Nie wrzucaj ich do swojej oferty, bo wszystkie to mają. Lubisz grzebać w dokumentach i obsługiwać klientów? Uczyń z tego swój wyróżnik. Oczywiście najważniejszym wyznacznikiem tego, czego powinnaś się nauczyć czy jakie usługi oferować są potrzeby klientów. Dlatego, zanim zaczniesz zdobywać skille i tworzyć swoją ofertę, zrób badanie rynku i sprawdź, na co jest zapotrzebowanie.

Gdzie szukać takich informacji podpowiem w trakcie bezpłatnych WArsztatów dla osób, które chciałby pracować jako WA, ale nie wiedzą, jak zacząć i czy zawód ten jest dla nich odpowiedni.

Podpowiem Ci jak ocenić swoje umiejętności i ułożyć sobie plan zdobywania nowych. Ten plan przyda Ci się, by nie zagubić się w ogromie informacji w sieci. Bez takiego planu może okazać się, że “ćpasz wiedzę”, a nie ruszasz do przodu ze swoimi działaniami.

Biznesowe tyły

Nie wiem, jak Ty, ale ja do ważnych decyzji lubię być przygotowana. Nieistotne czy chodzi o zaplanowanie wakacji, czy zmianę pracy.

Staram się w miarę możliwości przemyśleć i przygotować się na różne sytuacje. Zanim zdecydowałam, że chcę z wirtualnej asysty uczynić swoje źródło utrzymania, zadbałam o tak zwaną poduszkę, nie tylko finansową. Nie zamknęłam za sobą wszystkich furtek. Przeanalizowałam swoje możliwości, koszty, formy działalności, z których mogłabym skorzystać. Czytałam i sprawdzałam, jak z punktu prawnego wygląda moja sytuacja na urlopie macierzyńskim i wychowawczym. Liczyłam koszty i moje możliwości zarabiania.

I Ciebie też zachęcam do pochylenia się nad tymi kwestiami.

Plan działania

Aby nie pogubić się w tym wszystkim i nie wpaść w pułapkę ćpania wiedzy, bycia wszędzie i obserwowania wszystkich, warto ułożyć sobie plan działania. Dzięki temu skupisz się na realizacji poszczególnych etapów, na zdobywaniu konkretnych umiejętności i będziesz mogła szybciej obserwować efekty swoich działań

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *